Beste Prijzen De beste houten vloeren voor de beste prijzen
Beste Prijzen Voorbeeldstalen binnen 48u geleverd
Vloeren Configurator Beleef de vloer in de online design studio
Vloerenleggers Kies zelf wie je vloer komt leggen

Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Wie gebruikt deze voorwaarden?

Dadawood B.V.
Vestigingsadres: Plantage Badlaan 8D, 1018 TH Amsterdam
Bezoekadres: Cruquiusweg 94F, 1019 AJ Amsterdam
Telefoonnummer: 085-1308373; te bereiken op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur
Emailadres: [email protected]
KvK-nummer: 74961756
Btw-identificatienummer: NL860088595B01

Waarvoor gelden deze voorwaarden en per wanneer?

Dadawood is CBW-erkend en maakt gebruik van de CBW-erkend voorwaarden. Naast de CBW-erkende voorwaarden maakt Dadawood gebruik van eigen aanvullende algemene voorwaarden. De CBW-erkende voorwaarden zijn samen met de onderhavige voorwaarden van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van Dadawood. Mochten de CBW-erkende voorwaarden en onderhavige voorwaarden tegenstrijdig met elkaar zijn, dan gelden de onderhavige voorwaarden van CBW.

Deze voorwaarden gelden wanneer je via onze website een product bij ons koopt en dit laat bezorgen. Deze voorwaarden zijn geldig per 1 juli, 2019. We behouden het recht voor om de algemene voorwaarden te wijzigen. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is altijd op de website te vinden.

Wat koop ik bij Dadawood?

Je kunt via onze website houten vloeren, maar ook decoratieve houten delen, legmaterialen, plinten, ondervloeren, lijm, onderhoudsproducten en accessoires voor het beschermen en onderhouden van houten vloeren kopen die op de website worden aangeboden. Alle houten- vloeren en decoratieve houten delen zijn producten die op bestelling op maat worden gemaakt. Na betaling, is een bestelling voor deze producten, niet meer te annuleren.

Alle overige producten kan je kopen als die op het moment van bestellen op voorraad zijn. Je kunt zulke producten niet reserveren. Als een product dat je hebt besteld toch niet meer leverbaar blijkt te zijn, zullen we je dit zo snel mogelijk laten weten en mag je de bestelling kosteloos annuleren. Je ontvangt een eventueel vooruitbetaald bedrag dan binnen 14 dagen na annulering terug op dezelfde manier als waarop je de bestelling betaald hebt.

De overeenkomst

Een koopovereenkomst komt tot stand doordat je zelf via de website een aanbieding samenstelt, en je vervolgens de koop hiervan bevestigd door middel van het doen van een betaling. Je gaat daarmee akkoord met de juistheid van de informatie in de opdrachtbevestiging.

Alle informatie die je nodig hebt zal met je bestelling worden meegezonden, daarnaast is de meeste informatie ook te vinden op onze website.

Welke prijs betaal ik?

De prijzen van de producten die je bij Dadawood kunt kopen, vermelden wij duidelijk op onze website. De geldende prijs voor een product, is de prijs die wordt getoond op het moment dat je op de bestelknop drukt en afrekent. Deze prijs is altijd inclusief btw, maar exclusief eventuele leveringskosten en exclusief montage kosten. Een eventuele verandering in de btw kan worden doorberekend op het moment dat de factuur wordt opgesteld. Hoewel we veel aandacht en zorg besteden aan de inhoud van onze website kan het toch gebeuren dat de prijs waarvoor je een product bestelt verkeerd was weergegeven. Wanneer duidelijk is dat de prijs verkeerd was, geldt uiteindelijk de prijs die we bedoelden en zijn we niet aan de koop gebonden.

Voor bestellingen onder de 50 m2 rekenen wij instelkosten. De kosten van levering, indien van toepassing, worden bij de prijs van de producten worden opgeteld en tijdens het bestelproces als deel van het totale orderbedrag getoond. Raadpleeg voor de betreffende leveringskosten voor een product onze pagina over verzendkosten en levering.

Kortingscodes en promoties

Referral programma

Met je persoonlijke referralcode kan je als Dadawood-klant je vrienden exclusieve voordelen bezorgen voor de vloeren van Dadawood.

Klanten kunnen vijf vrienden een cadeau geven. Als dank komen Dadawood-klanten met referrals die een houten vloer aanschaffen in aanmerking voor exclusieve beloningen.

Betaling

Betalingen vinden plaats binnen de beveiligde betaalmogelijkheden van Mollie.

Op onze website leggen we duidelijk uit hoe je kunt betalen voor de producten die je via onze website koopt. Je kunt vooruitbetalen met iDEAL of via een bankoverschrijving.

Alle betalingen worden verwerkt in EURO.

Op maatproductenvragen (houten vloeren en decoratief hout) vragen wij een aanbetaling van 15%. Zodra de producten zijn geproduceerd en geleverd kunnen worden betaal je de rest van het bedrag. Levering volgt pas na betaling van het restbedrag.

Voor alle producten geldt dat ze ons eigendom blijven totdat je alle bedragen hebt betaald die ermee in verband staan.

Afbeeldingen op onze website

Hout is een natuurproduct met variaties in kleur, nerf-, en groeistructuur. Geen twee delen zijn exact hetzelfde. Met 3D visualisaties proberen wij om je een zo realistisch mogelijk beeld te tonen van de uitstraling van onze producten. Toch kunnen wij niet garanderen dat jouw computer, tablet of mobiel de kleuren van de producten op de juiste wijze zal weergeven. De aan jou geleverde fysieke producten kunnen enigszins afwijken van onze afbeeldingen. Daarom adviseren wij je altijd om een voorbeeld (staal) te bestellen, of een Dadawood showroom te bezoeken, voordat je overgaat tot de aankoop van je gedroomde houten vloer.

Wat laat een Dadawood staal of beeldpresentatie zien?

Wij besteden veel aandacht en zorg aan de presentatie van onze producten om de kleur, de structuur en de variaties ervan zo helder mogelijk weer te geven. Vanwege de natuurlijke variaties in hout, kan het geleverde product echter iets afwijken van stalen, showroompanelen of afbeeldingen op de website. De kleur en het patina van een behandeld houten oppervlak zullen met de tijd geleidelijk aan veranderen door blootstelling aan licht en lucht. Let wel: een staal geleverd uit onze stalenvoorraad of een paneel in een showroom wat een tijdje hangt, kan daarom iets afwijken van een net geproduceerde “verse” vloer. Ook een staal laat maar een (klein) deel van de variatie in een houten vloer zien. Een staal is daarom nooit helemaal representatief voor de totale uitstraling van een gehele vloer. Het staal geeft wel een globaal beeld van het te verwachten kleurpatina.

Stalen bestellen

Wij bieden de mogelijkheid om voorbeeldstalen van onze vloeren online te bestellen. Je kunt er voor kiezen om tot vijf stalen in één pakket te bestellen. De kosten van stalen en de verzendkosten worden aangegeven op onze website.

Hoeveel materiaal moet ik bestellen?

Hoeveel je dient te bestellen voor een vloer of wand, bepaal je zelf door de ruimte zelf nauwkeurig in te meten. Omdat bij het leggen van een vloer altijd “zaagverlies” ontstaat, dien je meer meters te bestellen dan je netto hebt ingemeten. Op onze website geven wij automatisch aan welke percentage zaagverlies wij adviseren, afhankelijk van het type vloer wat je hebt uitgekozen. Verder is het raadzaam om altijd voldoende extra delen te bestellen voor een eventuele latere “aanheling” of reparatie in de vloer. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn na een beschadiging of waterschade, maar ook bij een kleine uitbreiding van de vloer. Door originele delen uit je eerste bestelling te bewaren, ben je verzekerd van de best passende match. Een nalevering kan namelijk altijd iets afwijken in kleur en structuur. Lees meer hierover onder het kopje “Verandering van het patina met de tijd”.

Afmetingen & afwijkingen

Daar onze houten vloerdelen geheel van natuurlijke materialen worden gemaakt, kan een geringe afwijking van +/-5% in de dikte, breedte of lengte van het geleverde eindproduct ten opzichte van een opgegeven afmeting mogelijk zijn. Een dergelijke afwijking staan wij alleen toe, zolang de niet zorgt voor opvallende zichtbare verschillen in de uitstraling tussen vloerdelen van een zelfde type.

Ook zijn subtiele natuurlijke of mechanische gebreken tot maximaal 5% van vloerdelen toelaatbaar. Deze verminderden de waarde van de vloer niet, daar ze in het legwerk eenvoudig kunnen worden uitgezaagd.

Legwerk

Bepaal zelf wie bij jou de vloer komt leggen. Het vinden van een betrouwbare vakkundige legger in jouw omgeving is via ons leggerplatform (met waarderingen van leggers door andere houtenvloerenliefhebbers) heel eenvoudig geworden. Na aankoop van jouw houten vloer (minimale bestelling waarde van € 1.500) krijg je via je persoonlijke Dada-profiel automatisch toegang tot het platform, en kan je een offerte opvragen bij vloerenleggers die werkzaam zijn in jouw buurt. Vervolgens neem je zelf contact op te met de vakman om je afspraak in te plannen en zonder tussenkomst van ons afspraken te maken over uitvoering en betaling. Dadawood focust zich primair op het bieden van een optimale houten designvloer; het leggersplatform is een service die ze graag verleent zodat jij je eigen vloer kan samenstellen. Hoewel wij veel zorg besteden aan het selecteren van de beste vakmensen, en Dadawood garantie geef op haar producten, is Dadawood in geen enkel geval verantwoordelijk voor het werk dat een vakman verricht.

Zelf leggen

Het staat je uiteraard vrij de vloer zelf te leggen, of via een eigen vakman te laten leggen. Dadawood geeft hierin graag ondersteuning door middel van instructies ter voorbereiding en uitvoering van het legwerk. Hoewel wij veel zorg en aandacht besteden aan deze instructies, en Dadawood garantie geef op haar producten, is Dadawood in geen enkel geval verantwoordelijk voor het werk dat je in eigen beheer verricht of laat verrichten.

Verandering van het patina met de tijd

De kleur en het patina van een houten oppervlak kunnen met de tijd geleidelijk veranderen. Naast blootstelling aan licht en lucht dragen normale gebruiksslijtage en onderhoud van de vloer met onderhoudsmiddelen of water geleidelijk bij aan deze verandering. We raden daarom aan om voldoende extra delen te bestellen voor een eventuele latere “aanheling” of vervanging in de vloer. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn na een beschadiging of waterschade, of een kleine uitbreiding van de vloer. Een eventuele nalevering zal namelijk altijd iets afwijken in kleur en structuur.

Bescherming door onderhoud

De vloeren van Dadawood zijn behandeld met een hardwaxolie die onder hoge druk in het hout wordt aangebracht. Door verzadiging van het oppervlak met olie wordt het hout beschermd tegen water en vuil. Om de vloeren met de jaren zo goed mogelijk te beschermen, bieden wij speciale onderhoudsmiddelen van gerenommeerde fabrikanten aan, die het oppervlak reinigen en verzadigd houden. Je kunt deze eenvoudig bestellen via onze website. Download voor het juiste gebruik van deze onderhoudsmiddelen, en advies over de bescherming van onze houtproducten, ons onderhoudsadvies. Let op, onderhoudsproducten kunnen de kleur en de glansgraad van het houtoppervlak enigszins veranderen. Hoewel wij zo goed mogelijk, en uit ervaring adviseren, kunnen wij geen aansprakelijkheid voor zulke veranderingen accepteren. Om de verandering goed te beoordelen, is het daarom raadzaam onderhoudsproducten altijd eerst op een klein oppervlak te testen, en onze onderhoudsadviezen goed te volgen.

Verzendkosten en levering

Bezorgkosten

De eenheidsprijs van onze producten is exclusief eventuele leveringskosten. Indien van toepassing, worden zulke kosten bij de totaalprijs van de gekozen producten opgeteld in de aanbieding. Zo weet jij duidelijk waar je aan toe bent, ruim voordat je een bestelling definitief plaatst.

Levertijd

Al onze houten vloeren en wanddelen worden speciaal gemaakt op bestelling. De standaard levertijd bedraagt daarom 5 à 6 weken. Wil je jouw vloer sneller ontvangen? Kies dan op de betaalpagina voor de optie “spoedlevering”. Voor een spoedlevering brengen we een meerprijs in vorm van een percentage over het totaalbedrag in rekening. De kosten hiervan worden vermeld tijdens het bestelproces. De levertijd is dan maximaal 2 weken na de dag van aanbetaling voor overdracht aan onze leveringspartner.

Hoewel wij alle redelijke inspanningen doen om ervoor te zorgen dat jouw producten binnen de verwachte termijnen worden verzonden en bezorgd, kunnen wij helaas niet garanderen dat onvoorziene problemen bij onze eigen fabriek, onze leveranciers of onze transporteurs, hierop niet van invloed zullen zijn. Indien van de verwachte verzend- of leverdatum niet kunnen halen, dan nemen wij contact met je op voor een nieuwe verwachte datum. Mocht een speciale “spoedlevering” onverhoopt langer duren dan aangegeven, dan zal deze meerprijs voor “spoedlevering” volledig gecrediteerd worden.

Elke andere overschrijding van de levertermijn geeft geen recht op schadevergoeding. Als de producten na 12 weken na de dag van aanbetaling niet geleverd zijn door ons mag je de order kosteloos annuleren.

Leveringsdatum

De verwachte leveringsdatum wordt gecommuniceerd in de per e-mail verzonden verzendbevestiging. Deze leveringsdatum geeft aan wanneer wij de producten naar verwachting aan onze leveringspartner zullen overdragen. Onze leveringspartner neemt contact met je op voor het maken van een bezorgafspraak. Ga voor meer informatie over onze verzendings- en leveringsprocedure en hoe lang na verzending je bezorging van de producten mag verwachten naar verzendkosten en levering.

Hoe ontvang ik het product?

Om een efficiënte bezorging mogelijk te maken vragen we je rekening te houden met het volgende:

Wat als er een probleem is met de levering?

Neem contact op met de Dadawood Klantenservice op 085 - 130 8373. Deze lijn is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur, zaterdag en zon- en feestdagen zijn wij niet telefonisch bereikbaar.

Wat als ik het product toch niet wil?

Binnen 14 dagen: 
Het kan gebeuren dat je van gedachten bent veranderd nadat je een product via onze website hebt gekocht. Je hebt daarom 14 kalenderdagen na ontvangst van het product de tijd om ons zonder opgave van redenen te laten weten dat je van gedachten bent veranderd en de koop wilt ontbinden. Dit kan door contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch (085 - 130 8373) of per mail [email protected] Stuur daarna het product op jouw kosten terug. Als het product te groot is om het terug te sturen of terug te brengen, kan je het door ons tegen betaling laten ophalen. In dat geval gelden dezelfde punten om rekening mee te houden als genoemd bij ’Hoe ontvang ik het product?’ (over aanwezig zijn, verdiepingen en deuropeningen etc.). Let er bij het terugzenden of terugbrengen op dat:

Als aan deze voorwaarden is voldaan en je de volledige order retour stuurt of brengt, ontvang je het bedrag dat je voor het product hebt betaald terug, inclusief de verzendkosten daarvoor. De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je de koop hebt ontbonden.

Wat als er een probleem is met een product (garanties)?

Wij besteden veel aandacht aan de kwaliteit van onze producten. Als je toch niet tevreden bent over één van onze producten, dan kan je ons dit tot uiterlijk bij voorkeur binnen twee weken nadat je het probleem hebt ontdekt laten weten. Klachten moeten volledig en duidelijk omschreven worden ingediend via [email protected].

Wat is de garantietermijn?

Voor alle bij ons gekochte op maat gemaakte producten geldt vanaf de aankoopdatum standaard 10 jaar garantie – met als optie om tot 25 jaar te verlegen – op basis van onderstaande voorwaarden.

Voor extra 15 jaar garantie wordt een meerprijs in vorm van een percentage over het totaalbedrag in rekening gebracht. De kosten hiervan worden vermeld tijdens het bestelproces.

Bepalingen

Uitsluitingen

Hoe krijg je je geld terug?

Terugbetaling

Als wij een aan ons betaald bedrag aan je terugbetalen, bij annulering of ontbinding van je aankoop, betalen we met dezelfde betaalmethode terug als waarmee je het hebt betaald. Dus wanneer je met creditcard betaald hebt, zie je op de volgende factuur van je creditcard het bedrag teruggeboekt. Als je met iDEAL betaald hebt wordt het geld teruggestort op je bankrekening.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens staat in het privacy beleid & cookies op onze website. Dit kan van tijd tot tijd wijzigen.

Wat als ik andere opmerkingen, of een klacht heb over Dadawood?

Neem contact met ons op via onze contactpagina. Op deze pagina staan onze contactgegevens.